יום חמישי, 7 בספטמבר 2017

חוכמת הפרידמן והאריזה

September 5    2017

כולנו מכירים את אדון פרידמן החרדי מירושלים. היום הוא נחשב להכי ותיק בתחום שלנו למרות שמזה זמן הוא כבר לא ממש פעיל ורק פה ושם שיחות טלפון על החיים ובכלל. אמרת פרידמן וכולם יודעים למי הכוונה ובודדים יודעים ששמו האמיתי בכלל לא פרידמן אבל מה זה משנה. צ'רלי ז"ל תמיד היה פונה אליו עם "כבוד הרב" ופרידמן תמיד תיקן אותו ואמר "אני לא רב".
אדון פרידמן לימד אותי המון דברים וכמעט כולם ללא תשלום. היום נתמקד בקטע האריזה ובעתיד יהיו עוד דברים. אני לא זוכר ששילמתי עבור אותם שיעורים אבל יש מצב שבכל דבר יש סוג של תמורה. מה התמורה שלכאורה קיבל הג'ינג'י אדלסון תמורת תמיכת החינם שלו במחנה הימין? האם עשירים מצפים לתמורה בעולם הזה? מה לגבי העולם הבא?
אתמול נזכרתי באחד משיעוריו של אדון פרידמן כאשר ראיתי מישהו עם אופניים על המדרכה בבן יהודה שטראסה וסביבו קופסאות מוטלות וגם יותר משני אנשים לידו. האופניים היו בצד בהמתנה ולידן כמה שקיות וגם קופסאות ועוד דברים שהתפזרו ואנשים ברחוב ניגשו והחלו עוזרים בליקוט ואיסוף הפזורה שקודם הייתה כבודה שנקנתה באחד המרכולים. למה אומרים הפזורה הבדואית? האם הבדויים מפוזרים כמו המפוזר מכפר אז"ר?
אדון פרידמן היה פעם מלך המדליות הישראליות. לא זוכר את השנה שבה הוא הומלך אבל סביר להניח שזה היה לפני שנת 1980. פרידמן תמיד טען שכל מה שהוא עשה בתחום המדליות והבולים כולל שטרות ומטבעות היה חיקוי. במילים אחרות הוא למד מאחרים שקדמו לו ועשה גם ואולי עם שינויים קלים ומהשמיים עזרו לו בהצלחתו. הכל בידי שמים מלבד יראת שמים. פעם הגיעו אליו הביתה וטענו שפרצו אליו למשרד ומבקשים שיגיע בהקדם למקום. פרידמן טען שבשבת לא הולכים לעבודה אפילו אם פרצו וזה לא פיקוח נפש. נחכה לצאת השבת ונראה וככה היה. פרידמן דג קר שלא מתרגש שלא לצורך ויראת השם קודמת. תמיד גם התנהל באופן מחושב עקב בצד אגודל. תמיד שמר על המילה ועיסקה זו עיסקה וכרגע זה המחיר ומחר יום חדש.
אז חזרנו למדרכה בבן יהודה עם הבחור והאופניים והדברים שהתפזרו להם על המדרכה ורוכב האופניים נאלץ להיעזר בעוברי האורח שליקטו ואספו את הדברים. ככה נזכרתי באדון פרידמן שתמיד אבל תמיד היה אורז את הדברים שקנה או מכר בדרך מוקפדת. שקית ועוד שקית ועוד תיק ותמיד רצוי לחלק מטען לשני חלקים שווים בין יד ימין ויד שמאל כי ככה שומרים על שווי משקל. תמיד גם הסביר לי שהוא אורז טוב ואפילו מצויין כי הוא לא רוצה שאנשים יעזרו לו לאסוף מדליות ומטבעות שעפו משקית קרועה או קופסא לא סגורה היטב והכל נשפך לבחוץ.
אם אתם לא רוצים שיעזרו לכם ברחוב עם דברים מתפזרים אז תזכרו את אדון פרידמן וחוכמת האריזה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה